Karty obrazkowe - doskonała pomoc dydaktyczna

Cartes images Hourra 1
Pakiet 105 kolorowych kart obrazkowych to materiał uzupełniający do podręcznika Hourra! 1. Jego celem jest zaktywizowanie uczniów na lekcjach języka francuskiego.
Ilustracje ułatwiają wprowadzanie, ćwiczenie oraz utrwalanie słownictwa na poziomie A1.1. Zachęcają do rozwijania umiejętności komunikacyjnych - słuchania i mówienia. Ponadto wzbogacają zajęcia o aspekt ludyczny. Sprawiają, że zajęcia są różnorodne, dynamiczne i interaktywne.

Dwie wersje kart obrazkowych
Karty Hourra istnieją w dwóch wersjach:
- kolorowej (pakiet wydrukowanych w kolorze i zalaminowanych kart w formacie A5)
- czarno-białej (pakiet tych samych kart, ale w wersji czarno-białej do pobrania ze strony serii i wydruku w dowolnym formacie i wielokrotnego wykorzystania na zajęciach).
Jak kreatywnie wykorzystać karty obrazkowe?
Karty obrazkowe: łatwo przypisać do nich dźwięk lub gest! Obrazy angażują dzieci w ruch, słuchanie i aktywne odpowiadanie, co wzmacnia ich zapamiętywanie nowych słów.
Oto pięć przykładów, jak kreatywnie wykorzystać karty obrazkowe na lekcji języka francuskiego:
Zgadnij, co to?
Jeden z uczniów wybiera kartę i opisuje przedmiot na ilustracji po francusku, nie pokazując jej innym. Reszta klasy próbuje zgadnąć, co znajduje się na karcie. Ćwiczenie rozwija umiejętności opisu i utrwala słownictwo.
Dopasowanie dźwięków i gestów
Nauczyciel wydaje dźwięk (np. "miau" dla kota) lub wykonuje gest (np. machanie ręką jak na przywitanie) – zadaniem uczniów jest pokazanie odpowiedniej karty. Ćwiczenie rozwija rozumienie i kojarzenie słów z dźwiękami oraz ruchami.
Klasyfikowanie kart
Uczniowie dzielą karty na różne kategorie, np. zwierzęta, jedzenie, środki transportu. Następnie mogą omawiać każdą kategorię, ucząc się przy okazji słownictwa związanego z grupami tematycznymi.
Aleee historia!
Uczniowie losują kilka kart i na ich podstawie tworzą krótką historię po francusku. Na przykład, jeśli wylosują karty z kotem, jabłkiem i rowerem, wymyślają zdanie typu: "Le chat mange une pomme sur le vélo" (Kot je jabłko na rowerze).
Gra "prawda czy fałsz"
Nauczyciel pokazuje kartę i tworzy zdanie, które może być prawdziwe lub fałszywe (np. pokazując kartę z wężem, mówi: "C'est un chien"). Uczniowie muszą zareagować, mówiąc "vrai" lub "faux". To ćwiczenie świetnie pomaga w budowaniu zrozumienia i szybkiego reagowania.
Każda z tych aktywności pomaga uczniom przyswoić nowy materiał w przyjemny i interaktywny sposób, rozwijając przy tym umiejętności słuchania, mówienia oraz rozpoznawania słów w języku francuskim. Wprowadzenie kart obrazkowych na lekcji to świetny sposób, aby włączyć do zabawy i aktywności wszystkich uczniów. Więcej sposobów na wykorzystanie kart na zajęciach znajduje się w przewodniku metodycznym i instrukcji dołączonej do pakietu “Cartes images Hourra! 1”.