Jak wspierać uczniów z trudnościami w zakresie funkcji wykonawczych oraz zaburzeniami uwagi? Zapraszamy na webinarium!
Serdecznie zapraszamy Nauczycieli języka francuskiego do udziału w szkoleniu online poświęconym wspomaganiu pracy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zwłaszcza tymi z zaburzeniami funkcji wykonawczych i uwagi (z ADHD lub bez) podczas zajęć szkolnych.
Prelegentkami będą panie Françoise Clairet i Émilie Martin, autorki publikacji Repérer et accompagner les élèves atypiques wydanej przez Hachette Education.
Podczas webinarium zostaną omówione następujące zagadnienia:
Czym są zaburzenia funkcji wykonawczych i uwagi – definicje i zrozumienie.
Jak wpływają na funkcjonowanie ucznia w klasie i proces uczenia się.
Praktyczne sposoby wsparcia – konkretne narzędzia i strategie ułatwiające naukę.
Jak dobierać skuteczne środki kompensacyjne, gdy standardowe formy pomocy przestają wystarczać.
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych, którzy chcą lepiej zrozumieć potrzeby swoich uczniów i skutecznie wspierać ich rozwój.
Wideoszkolenie odbędzie się w piątek 13 czerwca w godz. 15:00-16:00. Zachęcamy do udziału na żywo i zadawania pytań prelegentkom. Zapraszamy!
Accompagner en classe des élèves porteurs de trouble des fonctions exécutives et trouble déficitaire de l’attention avec ou sans Hyperactivité (TDA/H)
Françoise Clairet et Émilie Martin, orthophonistes
Comment faire pour aider les élèves à besoins spécifiques à compenser leurs troubles, à surmonter leurs difficultés et arriver à poursuivre leur scolarité ?
Au programme du webinaire :
– Définir et comprendre les troubles des fonctions exécutives et de l’attention.
– Mesurer leurs conséquences en classe et dans les apprentissages.
– Proposer des aides concrètes permettant de faciliter les apprentissages des élèves porteurs de ces troubles.
– Définir des moyens de compensation pertinents lorsque les aides ne suffisent plus.
Piątek 13 czerwca o godz. 15:00
Publikacje specjalistyczne dla nauczycieli języka francuskiego
Praktyczne porady i inspirujące teksty dla nauczycieli języka francuskiego jako obcego oferują publikacje z serii Collection F wydawnictwa Hachette FLE. Książki łączą refleksję teoretyczną z konkretnymi rozwiązaniami dydaktycznymi. Każda publikacja porusza ważne zagadnienie z zakresu dydaktyki języków obcych, oferuje narzędzia i strategie przydatne w codziennej pracy w klasie i pomaga znaleźć trafne odpowiedzi na wyzwania współczesnego nauczania w zróżnicowanych kontekstach edukacyjnych.

L'enfant et les langues : Repères et démarches pour l'apprentissage
Publikacja przedstawia nauczanie języków obcych dzieci w wieku 3-12 lat w kontekście szkolnym i pozaszkolnym.
Autorki podkreślają, że nauka języka w klasie różni się od jego przyswajania w środowisku rodzinnym. Kwestionują przekonanie, że dzieci uczą się języków łatwiej, i wskazują na potrzebę stosowania specjalnych metod dydaktycznych. Książka zawiera konkretne strategie, materiały dydaktyczne i przykłady aktywności. Zaproponowane rozwiązania można wykorzystać nie tylko w nauce francuskiego, ale także innych języków.
Certyfikat i nagranie
Udział w webinariach Hachette FLE jest oczywiście bezpłatny. Konieczne jest jednak zgłoszenie udziału w wydarzeniu przez formularz.
Co ważne, osoby, które zarejestrują się na spotkanie online, otrzymają imienny certyfikat uczestnictwa (Attestation), a także link umożliwiający odtworzenie webinarium. Zaświadczenie z nagraniem wysyłane jest zwykle 24 godziny po webinarium.
Warto uczestniczyć w spotkaniu “na żywo”. Zapraszamy do aktywnego udziału w webinarium, do zadawania pytań i odkrywania nowych publikacji na rok szkolny 2025/26.
Webinarium będzie trwało ok. 60 minut.